BMW TEAM KONIN

FANI MARKI Z KONINA I OKOLIC

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

Ogłoszenie

:) :) :) :)BMW :) :) :) :)TEAM :) :) :) :) KONIN :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

#1 2011-03-02 17:57:40

 Rasss

★★

Skąd: PSL
Zarejestrowany: 2010-07-14
Posty: 139
Punktów :   

Swap hampli bębnowych na tarczowe e36

Witam. Postaram się opisać proces zmiany hamulców bębnowych na tarczowe w BMW e36 sedan (w coupe, touring, cabrio tak samo)
Przy silniku 1.6, 1,8 to raczej zabieg do poprawy wyglądu wizualnego, bo zbytniej różnicy nie odczujemy... No ale mi się przydało bo przy swapie nie muszę się już z tym bawić :)
A wiec potrzebne będą wahacze z tarczami, i przewodami hamulcowymi, ja miałem z wersji 325. Przewody powinny być dwa na jednym wahaczu, jeden gumowy idący od zacisku, a drugi metalowy idący do zaznaczonego miejsca.
http://img694.imageshack.us/img694/2645/p1240001.jpg
Narzędzia potrzebne do przekładki: nasadowa 18 (jak najlepsza bo niektóre śruby ciężko odkręcić), płaska 14 i 11 do odkręcenia przewodów hamulcowych, 12-kątna nasadka 32 do odkręcenia półośki, metrowa rura i płaska 6stka (w tarczach miałem 6, w bębnach 7) do odpowietrzenia.
Przydatną rzeczą jest tu też wd40 albo jakiś inny odrdzewiacz :)
http://img197.imageshack.us/img197/6057/p6240003.jpg
Taki widok mamy na początku:
http://img810.imageshack.us/img810/7231/p6290001.jpg
Puki nie podnieśliśmy samochodu, odkręcamy półosie (przyda się metrowa rura), ja to zrobiłem dzień wcześniej... Po odkręceniu warto sprawdzić czy półoś da się wybić, u mnie z jedną było trochę problemu, najważniejsze to jej nie zaklepać bo będzie trzeba gwintować.
http://img269.imageshack.us/img269/8318/p6290002g.jpg
Następnie podnosimy samochód, i bierzemy się za poluzowanie 3 śrub (18) pod progiem, trzymających wahacz, do tego też przyda się metrowa rura :)
Następnie ja poluzowałem wszystkie śruby (warto zaznaczyć sobie w jakim położeniu jest gniazdo pod progiem, i śruba od ustawiania negatywu)
Jak już wszystkie puściły, odkręcamy linki ręcznego w środku auta i opuszczamy dźwignię (łatwiej wyciągnąć linki) potem odłączamy czujniki ABS
http://img651.imageshack.us/img651/236/p6280006.jpg
Teraz odkręcamy przewód hamulcowy w zaznaczonym wcześniej miejscu, i odkręcamy resztę śrub wcześniej poluzowanych.
http://img707.imageshack.us/img707/4795/p6280001.jpg
http://img97.imageshack.us/img97/3929/p6280002.jpg
Wyjmujemy wahacz, wyciągamy linkę ręcznego... (tu zaznaczyłem co trzeba odkręcić przy wahaczu) Wcześniej podkładamy coś pod wahacz żeby nie spadł.
http://img268.imageshack.us/img268/7794/p6280003k.jpg
Następnie wkładamy wahacz z hamulcem tarczowym na miejsce bębnowego. (samemu można się nieźle nagimnastykować)
Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności jak odkręcaliśmy. :) Tu też się przyda metrowa rurka. Podłączamy czujniki ABS (pasują także z bębnów, ja włożyłem jeden z bębnów i błędu nie wywaliło, a abs działa)
Następnie wkładamy linki ręcznego, otwory są nad wałem (przyda się kanał, choć ja poradziłem sobie bez niego).
Na końcu przy pomocy osoby trzeciej odpowietrzamy zaciski, zakładamy koło, kładziemy samochód na ziemię, dokręcamy półośki i cieszymy się efektem widocznym poniżej:
http://img200.imageshack.us/img200/6736/p6280004d.jpg
Dobrze byłoby także jechać później na geometrię, i sprawdzić czy dobrze wszystko złożyliśmy. :)

Ps. wcześniej szukałem dużo informacji o takim swapie, i wbrew tego co wielu pisze: półośki pasują plug&play :)

Offline

 
ZAPRASZAMY NA FACEBOOK'a KLIK

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
KamalBet Szamba betonowe Koszalin przegrywanie kaset vhs w polsce